Keskitetty ja kustannustehokas matkahallinto

Gabriela Suortti
28.8.2018 16:01
Työpaikoilla koemme helpommaksi hoitaa itse asiat, koska delegoiminen tuntuu haastavammalta kuin itse tekeminen. Miksi me toimimme näin, vaikka joku muu voisi osata tehdä kyseisen asian paremmin ja nopeammin? Samalla oma kallis aika säästyisi muuhun tärkeämpään.
Ari Ilonen
29.5.2018 13:40
Sopimus on yhteinen lupaus. Matkustamisen palveluissa se on aie jostain isommasta, johon molemmat osapuolet ryhtyvät. Tämä aie pitää saada konkretiaksi oikealla tavalla. Hyvä suunnittelu ja tyylipuhtaasti toteutettu hankinta eivät enää riitä. Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun hankinta on tehty? Toteutetaanko sitä suunnitellusti? Kuka sitä seuraa?
Millainen Travel Manager sinä olet?
28.5.2018 15:27
Uskallatko vilkaista näitä viittä erilaista Travel Manager -tyyppiä ja tunnistaa itsesi joukosta? Jos muuten tunnet sopivasi useampaan kuin yhteen kategoriaan, ei huolta. Travel Managerilla voi olla hyvinkin hyödyllistä olla kameleonttimaisia piirteitä ja samastua aina siihen sidosryhmään, jonka kanssa kulloinkin olet tekemisissä.
Miltä tulevaisuus näyttää?
29.1.2018 17:57
Miltä liikematkustuksen maailma näyttää vuonna 2018? Nousevatko matkustuksen kustannukset? Muuttuuko tarjonta? Mikä matkustajia huolettaa? Kurkista kanssamme kristallipalloon.
Hyöty irti raportoinnista
20.11.2017 13:48
On se aika vuodesta käsillä, kun budjettiversiot pyörivät yritysten pöydillä kilpaa muiden kriittisten aikarajojen kanssa. Ahdistaako? Annamme muutaman vinkin, joka säästää aikaasi budjettipyörityksessä, matkustuskustannusten kontrolloimisessa sekä erilaisissa palveluntuottajakilpailutuksissa, vakuutusyhtiöiden tarpeita unohtamatta, nyt ja tulevaisuudessa.
Matkustusohjeiden keskittäminen
17.11.2017 17:19
Monelle yritykselle säästöjen saavuttaminen on pikemminkin pitkän tähtäimen strategia kuin heti valmis voitto. Tämä piti paikkaansa myös SMT:n omistajan American Express Global Business Travelin asiakkaalle Groupo Alfalle. Yritys halusi saavuttaa säästöjä mm. yhtenäistämällä kaikki eri matkustussääntönsä ja ottamalla käyttöön online-varausstrategian. Katso täältä, miten siinä onnistuttiin.
8 vinkkiä hotellivarauksiin
13.10.2017 09:54
Olet varmasti itsekin laskeskellut, miten lentoyhtiöt pyrkivät tekemään rahaa lisäpalveluilla. Ruumaan menevä matkalaukku maksaa, ateria maksaa... Tiesitkö, että sama logiikka lymyilee usein myös hotellihinnoissa? Sinun kannattaa olla tarkkana, kun vertailet hotellihintoja ja hyväksyt laskusi. Vertaatko omenoita omeniin vai appelsiineihin? Mitä siihen halvimpaan hintaan oikeasti kuuluikaan? Tässä vinkkaamme kahdeksasta hotellien lisäpalvelusta, joihin sinun kannattaa kiinnittää huomiota.
Oletko Travelleri-Timppa vai Säästäjä-Saija?
11.10.2017 15:34
Tuntuuko tutulta: sinun Travel Managerina pitäisi saada kaikki matkustajat keskittämään hotellivarauksensa yhteen kanavaan, mutta osa surffailee mieluummin nettisivuilla, hotellitarjouksissa ja mobiilisovelluksissa? Silti käden vääntäminen keskittämisestä kannattaa, sillä se vaikuttaa useisiin asioihin yrityksesi matkustuspolitiikassa ja -kustannuksissa. Katso täältä eri varaajatyypit ja täsmävinkit heille.
Service Lab
6.9.2017 12:27
SMT:ssä toimii Service Lab -kehityshautomo. Vuorovaikutteinen kehitysyksikkö kehittää, optimoi ja testaa uusia palvelukonsepteja yhdessä Service Labiin kuuluvien asiakkaiden kanssa.
Hintalappu työajalle
26.5.2017 11:17
Tiedätkö, mitä ovat matkustuksen epäsuorat kustannukset? Millaisen loven ne nakertavat yrityksesi säästöpossuun: syvän kuilun vai hallittavissa olevan palasen?

Pages

Subscribe to Keskitetty ja kustannustehokas matkahallinto