trendit

Gabriela Suortti
28.8.2018 16:01
Työpaikoilla koemme helpommaksi hoitaa itse asiat, koska delegoiminen tuntuu haastavammalta kuin itse tekeminen. Miksi me toimimme näin, vaikka joku muu voisi osata tehdä kyseisen asian paremmin ja nopeammin? Samalla oma kallis aika säästyisi muuhun tärkeämpään.
29.5.2018 14:05
Olen törmännyt peileihin useasti viime viikon aikana. Luin Pekka Mattilan erittäin mielenkiintoisen kirjan Peilejä johtamiseen ja heti perään Mikael Pentikäinen kehotti Luottamusfoorumissa ottamaan peilin käteen, jos kohtaa luottamusongelman. Avoin viestintä, myös itsensä kanssa, on edellytys luottamuksen syntymiselle ja säilymiselle. Entä jos johtaja tai yritys menettää luottamuksen, voiko sen saada takaisin? Uskon, että kyllä voi, mutta siihen tarvitaan tekoja ja näyttöjä arjessa, vuoropuhelua, yhteistyötä ja joustavuutta.
Ari Ilonen
29.5.2018 13:40
Sopimus on yhteinen lupaus. Matkustamisen palveluissa se on aie jostain isommasta, johon molemmat osapuolet ryhtyvät. Tämä aie pitää saada konkretiaksi oikealla tavalla. Hyvä suunnittelu ja tyylipuhtaasti toteutettu hankinta eivät enää riitä. Mitä tapahtuu sen jälkeen, kun hankinta on tehty? Toteutetaanko sitä suunnitellusti? Kuka sitä seuraa?
SMT ja Resonaarin pojat Matkamessuilla
21.3.2018 09:36
Meillä SMT:ssä puhutaan paljon vastuullisuudesta, kuten varmasti (toivottavasti) aika monessa muussakin yrityksessä. Meillä se tarkoittaa sitä, että me haluamme olla vastuullinen työnantaja, joka pitää ihmisistään huolta ikään, sukupuoleen tai taustoihin katsomatta. Koulutusta ja mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen annetaan ihan kaikille, keinoja selvitä muuttuvien asiakastarpeiden äärellä tarjotaan kaikille. Ketään ei jätetä yksin.
Tapahtumien trendit
21.3.2018 09:28
"Nevö hööd". Onneksi se on asiakkaan vastaus entistä harvemmin, kun me kerrotaan, että SMT on myös tapahtumatoimisto. Tehdään älyttömän hyvää duunia ja tulosta, joka antaa selustatukea luovuudelle. Meillä on inspiroivia ideoita ja metsästetään paikkoja, joita muut eivät ole vielä keksineet. Me ollaan jääty parissa kilpailutuksissa kakkossijalle ja syynä oli rohkeus, ei sen puute. Ja siitä voi olla ylpeä. Jos haluat tietää mitä tapahtumissa tapahtuu, seuraa meitä Instagramissa. Klikkaa, jos haluat lukea lisää mitä hashtagien takaa löytyy.
GDPR tulee
20.3.2018 15:21
Matkustuspalveluihin liittyy matkustajaprofiileissa asuvia henkilötietoja, kuten nimiä ja osoitteita, passinumeroita ja matkustusmieltymyksiä. Tätä tietoa täytyy siirtää tarvittavin osin eri puolilla maailmaa palveluntuottajille, joita matkoilla käytetään. Miten me SMT:ssä olemme huomioineet tietosuojan?
Vinkit Kiinaan matkustaville
19.2.2018 15:32
Kiinan-matka saattaa tulla kulttuurishokkina kokeneellekin liikematkustajalle. Tämä kansantasavalta vaatii tarkkoja valmisteluita ja kärsivällistä mieltä alkaen viisumirumbasta ja päättyen kielimuuriin itse kohteessa. Näillä vinkeillä varmistat matkasi onnistumisen.
Miltä tulevaisuus näyttää?
29.1.2018 17:57
Miltä liikematkustuksen maailma näyttää vuonna 2018? Nousevatko matkustuksen kustannukset? Muuttuuko tarjonta? Mikä matkustajia huolettaa? Kurkista kanssamme kristallipalloon.
Brexit
29.1.2018 17:45
Miten Brexit tulee vaikuttamaan sinun elämääsi liikematkustajana tai Travel Managerina? Poimi tärpit täältä ennen kuin on liian myöhäistä.
Kirsi Paakkari
21.11.2017 16:43
Rohkeus on pongahtanut tänä vuonna yhdeksi suosituimmaksi teemaksi yritysten puheissa ja blogeissa, ja nousemassa jopa attribuutiksi yritysten arvoissa. SMT:n toimitusjohtaja Kirsi Paakkari haluaisikin haastaa yrityksiä rohkeasti pohtimaan arvojensa aitoutta. Jos arvojen syvällisempää merkitystä työntekijöille ja yrityksen liiketoiminnalle ei ymmärretä, jäävät ne väkisinkin päälle liimatuiksi ja hukkuvat unohtuneiden ppt-esitysten virtaan.

Pages

Subscribe to trendit