Yritystapahtumat

Kohtaamisten merkitys ei ole mihinkään kadonnut. Päinvastoin - niihin on kehitetty jopa omia sovelluksia. Miten teet vaikutuksen ensimmäisellä kerralla? Kuinka saat toisen rakastumaan aina uudelleen ja uudelleen? "Jos haluat saada, sun pitää myös antaa. Sama pätee businessmaailmassa ja siksi tapahtumia tehdään", innostuu Client Portfolio Manager Asta Vento SMTeventsistä.

"Meiltä löytyy kohtaamisten ammattilaiset. Teimme viime vuonna 2400 yritystapahtumaa ja asiakkaamme ovat hurjan tyytyväisiä. Haastamme asiakkaat ottamaan tapahtumistaan irti enemmän", jatkaa Asta. Kohtaamisten syventämiseen ja kohderyhmän laajentamiseen on tarjolla uusia, inspiroivia vaihtoehtoja. Tärkeintä on hurmata, sitouttaa ja saada aikaan wow. 

"Nevö hööd. Se on asiakkaan vastaus melko usein, kun kerron, että SMT on myös tapahtumatoimisto. Meiltä löytyy villeimmät tarinat, hurmaavimmat ideat ja onnellisimmat asiakkaat", heittää Asta Vento iloisesti hymyillen.

Miksi tekisit pienellä liekillä, jos voit sytyttää roihun?
Kyseenalaista, haasta ja ravistele. 

1. Konsepti
Tapahtumakonseptin suunnittelu on kriittisin ja eniten aikaa vaativa osa-alue. Määrittele miksi ja kenelle tapahtumasi järjestetään ja mitkä ovat sen tavoitteet. Ilman tavoitteita ei niitä voi saavuttaa. Hyvä konsepti muotoilee kaupallisen viestisi kiinnostavaksi kokonaisuudeksi. Jos tapahtumasi toistuu, älä jumitu vanhaan. Uudista konseptia, vaikka asiakkaasi eivät osaisikaan vielä kaivata muutosta. Mikä tekee tapahtumastasi sellaisen, että osallistuja rakastuu sinuun?

2. Ajankohta
Kun olet liikkeellä hyvissä ajoin, on sinulla enemmän pelivaraa. Isojen tapahtumien tilat varataan jopa kolme vuotta ennen tapahtumaa. Kysytyimpien puhujien, artistien ja myös osallistujien aika on kortilla. Mitä jos pitäisit tapahtumasi ajankohtana, jolloin kukaan muu ei tee sitä - saat paremman huomionarvon ja säästät kustannuksissa. 

3. Tila
Myös tila voi inspiroida ja syventää tapahtumasi viestiä. Omaperäisimmät tapahtumat rakennetaan usein paikkoihin, joissa on vain seinät. Silloin tarvitset isomman budjetin ja lopputulos on yrityksesi näköinen. Vaihtoehtoja on entistä enemmän. Mitä jos ottaisit pop-up-tilan tai paikan, jossa on jo valmiiksi oikeanlainen tunnelma. Seikkaillessasi tapahtumatilojen viidakossa on hyvä muistaa, että kaikki paikat eivät löydy googlettamalla. On aarteita, joista vain ammattilaiset tietävät. 

4. Esiintyjät
Älä tyydy tavanomaiseen, riko rohkeasti rajoja. Parhaimmat esiintyjät täyttävät tilan ja jättävät haluamasi muistijäljen. Voit varmistaa tapahtumasi kiinnostavuuden vyöryttämällä lavalle isoja nimiä tai nostamalla esiin huipputyyppejä, jotka ovat huomisen tähtiä. Jos haluat lisänäkyvyyttä, valitse esiintyjäksi tai moderaattoriksi vahva somevaikuttaja, joka jakaa sisältöä tapahtumastasi myös omalle verkostolleen.  

Aikaa ja resursseja on vähemmän, budjetit ovat tiukempia ja tavoitteet kovempia. Sytytä tässä sitten roihu.
Asiakkaittamme mielestä meistä on apua. 

Rakastaa, ei rakasta, rakastaa

Kun tapahtumasi jättää haluamasi muistijäljen, olemme onnistuneet. Tapahtumien konseptoinnissa vain taivas on rajana ja tässä duunissa hulluus on hyväksi ja rohkeus on edellytys. Meillä on loistava tekemisen fiilis ja viimeisimmät sähköiset vimpaimet. Teemme yritystapahtumia godzilla-kokoisista tapahtumista pikkuriikkisiin bileisiin ja asiakkaistamme 92 % suosittelisi meitä. Saat meistä kumppanin, joka on taloudellisesti vahva toimija ja osa Amex GBT Meetings & Events -konsernia, jossa toteutetaan maailmanluokan yritystapahtumia. Niitä tehdään myös Suomessa. 

Pyydä meiltä ehdotus seuraavasta tapahtumastasi

Soita tai meilaa asta.vento@smt.fi p. 050 414 1505, johanna.lampinen@smt.fi p. 040 066 4537, laura.jokinen@smt.fi p. 050 414 1555 tai events@smt.fi p. 010 826 2311. Me halutaan sut meidän asiakkaaksi.

Heitä meille yhteystietosi. Siitä se alkaa.

Ota yhteyttä